راه صحیح خوردن میوه ها چیست؟


راه صحیح خوردن میوه ها چیست؟ 

این است که میوه ها را بعد از مصرف غذا نخورید. میوه ها باید زمانی خورده شوند که معده خالی است. اگر میوه ها را با معده خالی میل کنید، نقش مهمی در سم زدایی از بدنتان خواهند داشت. با خوردن میوه ها، مقدار زیادی انرژی به بدن شما می رسد که این انرژی برای از دست دادن وزن و نیز برای انجام دیگر فعالیتهای زندگی مفید است.

میوه مهم ترین خوراکیهاست. ولی اگر برای مثال درنظر بگیرید که دو تکه نان و سپس یک تکه میوه بخورید. تکه میوه آماده است که مستقیما وارد معده تان شود. اما به دلیل آن دو تکه نان، از ورود سریع آن به معده جلوگیری می شود. در این بین همه غذای موجود در معده تخمیر و تبدیل به اسید می شود. وقتی میوه وارد معده می شود با غذا و آنزیمهای گوارشی تماس پیدا کرده و در نتیجه همه حجم غذا شروع فاسد شدن می کند. شما بارها شنیده اید که بسیاری شکایت می کنند که هر زمان که هنوانه میخورم غذا بالا می آید، و یا زمانی که موز میخورم همش حس اینکه باید فورا به دستشویی بروم را دارم و غیره. در حقیقیت همه اینها اتفاق نخواهند افتاد اگر میوه را زمانی بخورید که معده تان خالی است. در واقع، میوه ها با غذای موجود در معده ترکیب می شوند و گاز تولید میکنند و درنتیجه شما بالا می آورید.

سفیدی مو، تاس شدن، عصبانیت و گودی های سیاه زیر چشم، همه شان اتفاق نخواهند افتاد اگر با معده خالی میوه میل کنید.

بعلاوه، بایستی بدانیم که چنین موضوعی صحیح نیست که بعضی از میوه ها مانند پرتقال، نارنج، و لیمو خودشان اسیدی هستند. چرا که همه میوه ها در بدن قلیایی می شوند. اگر شما روش صحیح میوه خوردن را کاملا بیاموزید، به راز زیبایی، عمر طولانی، سلامت، انرژی، شادابی و وزن طبیعی دست پیدا خواهید کرد.

نکته قابل توجه اینکه، زمانی که نیاز دارید که آب میوه بنوشید، فقط آب میوه تازه بنوشید نه آب میوه کنسروها. حتی آب میوه های پخته شده (کمپوت) را نیز نخورید چرا که هرگز ماده مغذی میوه ها را دریافت نخواهید کرد و تنها مزه شان را دریافت می کنید. در واقع، پختن، تمام ویتامین های موجود در میوه را از بین می برد.   

اما به هرحال خوردن میوه کامل بهتر از نوشیدن آب آن است. اگر باید آب میوه بنوشید طوری بنوشید که دهانتان پر شود و آن را آرام آرام غورت دهید. چرا که باید اجازه دهید که آب میوه با بزاق دهانتان قبل از غورت دادن آن کاملا ترکیب شود. میتوانید برای پاکسازی بدنتان 3 روز روزه ی میوه بگیرید. به مدت 3 روز فقط میوه بخورید و در آخر متعجب میشوید از اینکه دوستانتان به شما میگویند که چقدر پوستتان درخشان و صاف شده است.  

خواص برخی از میوه ها:

کیوی: میوه کوچک اما بسیار مقوی. این میوه منبع خوبی از پتاسیم، منیزیم، ویتامین ای و فیبر است. حجم ویتامین سی این میوه دوبرابر حجم ویتامین سی پرتقال است.

سیب: روزانه خوردن یک سیب، دکتر را از شما دور میکند. اگرچه سیب مقدار کمی ویتامین سی دارد، اما دارای آنتی اکسیدانها و فلاونهاست (ماده شیمیایی بیرنگ و متبلور) که هر دوی اینها فعالیت ویتامین سی در بدن را زیاد کرده و تسهیل می بخشند و درنتیجه ریسک مبتلا شدن به سرطان روده، حملات قلبی و سکته کاهش پیدا میکند.

توت فرنگی: میوه محافظ، توت فرنگی بالاترین قدرت اکسیدانها را در میان اکثر میوه ها دارد و از بدن در برابر ابتلا به سرطان، گرفتگی رگها و رادیکالهای آزاد محافظت می کند.

پرتقال: دارویی شیرین، مصرف روزانه 2 تا 4 عدد پرتقال جلوی سرماخوردگی را می گیرد، کلسترول را کم می کند، از ایجاد سنگ در بدن جلوگیری کرده و یا سنگهای موجود در بدن را از بین می برد و همچنین ریسک ابتلا به سرطان روده را کاهش می دهد.

 هندوانه: بهترین تسکین دهنده تشنگی، از 92% آب تشکیل شده است و همچنین حاوی بالاترین دوز گلاتاتیون است که به بالارفتن سیستم دفاعی بدن کمک میکند. همچنین آنها اصلی ترین منبع لیکوپین هستند که اکسیدانی برای مبارزه با سرطان است. دیگر مواد مغذی موجود در هندوانه ویتامین سی و پتاسیم هستند.

عنبه (انبه): نشان بالاترین برای ویتامین سی، آنها بهترین برندگان برای داشتن بالاترین میزان ویتامین سی هستند. این میوه سرشار از کاروتین است که حاوی ویتامین آ بوده و برای چشم ها مفید می باشد.

لینک انگلیسی:

http://www.forwardedemails.com/1127-correct-way-of-eating-fruits-fwd-by-dia-adtani

/ 0 نظر / 4 بازدید